Rozhovor: Úspěch vydřený poctivou prací a výbornou komunikací.

V Praze dne 3. 10. 2022

Za úspěchy B2 Assets stojí celý tým skvělých lidí, ale na začátku všeho byl sen Dušana Bočka po vlastním byznysu. Po letech strávených ve Spojených státech, kde Dušan sbíral zkušenosti, které následně rozšířil při návratu do ČR svým působením ve společnostech AIG Lincoln CZ a Pantonni, se sen v roce 2011 stal zkušeností.

Zkušenosti získal prací pro AIG Lincoln CZ – společnost, která patří ke špičce mezi developery. Podílel se na projektu výstavby kancelářských budov na pražském Chodově a následně pracoval pro významného hráče mezi developery průmyslových ploch – společnost Panattoni. Tyto zkušenosti se staly základem pro velmi precizní budování procesů komunikace v jeho vlastní společnosti.

V roce 2014 se Dušan spojil s Václavem Bartošem, manažerem, který 13 let budoval silné vztahy s dodavateli ve společnosti Delvita. Později se zabýval marketingem a následně v rámci svého působení na bankovního trhu 9 let řídil procurement a odpovědnost nesl také za správu pobočkové sítě.

Jelikož už od roku 2016 tvoří Václav a Dušan velmi úspěšný tandem, rozhodli jsme se, že Vám o nich v rámci rozhovoru, prozradíme více.


S jakým cílem jste se vrhli na podnikání v oblasti property a facility managementu?

Dušan: Hlavním cílem bylo pokusit se osamostatnit z náročného korporátního prostředí, ale přitom maximálně využít nasbírané zkušenosti a znalosti. Zaměřili jsme se na jednoduchost a rychlost řešení za použití zdravého selského rozumu. 

Václav: Klíčem k úspěchu jsou ale zejména lidé, v našem případě technici a „administrativci“ z back office, kteří působí na jednotlivých objektech//projektech svěřených nám do správy. Razíme heslo, že obklopíme-li se správnými lidmi, naše starosti ubývají.

Od začátků společnosti v roce 2011 se mnohé změnilo. Firma se rozrůstá, staráte se o čím dál větší množství areálů a zvyšuje se i počet zaměstnanců. Co je podle vás základem úspěchu?

Václav: Největší změna, kterou jsme zaznamenali, je požadavek našich klientů (a to jak u zástupců majitelů objektů, tak i zástupců nájemců) na rozsáhlejší administrativní podporu. Týká se to nejrůznějších reportů, budgetů, forecastů, schvalovacích procedur a podobně. Proto jsme se v posledních letech soustředili na rozvíjení naší back office.

Dušan: Co se týče růstu, daří se nám především díky růstu portfolií našich klientů. Tu a tam získáváme nové klienty i díky dobré referenci. Snažíme se při růstu „netlačit moc na pilu“, jelikož příliš velký růst znamená kolísání v kvalitě dodávaných služeb. To víme i z vlastní zkušenosti.

Základem úspěchu je vždy tvrdá a poctivá práce podpořená výbornou komunikací v rámci všech úrovní – B2A/klient, B2A/dodavatel, B2A interně…

Vašimi konkurenty jsou mnohdy nadnárodní korporace. V čem v porovnání s nimi můžete být prospěšnější?

Dušan: Oba jsme pracovali pro korporátně řízené společnosti, známe tedy jejich silné, ale i slabé stránky. Proto se soustředíme na jednoduchost procesů, rychlost rozhodování a flexibilitu. V korporátně řízených společnostech mají zpravidla dobře zpracované procesy, ale jejich změna je složitější a trvá déle. U nás se dokážeme pro změnu rozhodnout během minuty a velmi rychle ji pak zavést do praxe. 

Václav: Pokud se tedy například ukáže, že je momentálně výhodnější využít nového dodavatele, ať již z důvodu ceny, odbornosti, nebo dostupné kapacity apod., tak to můžeme udělat okamžitě a nemusíme někde složitě schvalovat nového dodavatele, zadávat ho do systémů a tak dále.

Jednou ze služeb, na které se vaše firma specializuje, je strategický inženýring, při němž pomáháte klienta kompletně provést stavebním řízením. Shrnuli byste, s čím vším můžete klientům pomoci?

Václav: Obecně v Česku platí, že povolovací proces je velmi komplikovaný – vstupují do něj subjekty jako občanská sdružení, která se zaměřují na své konkrétní cíle (ekologie, doprava, výdělek atp.). Tým odborných poradců B2A se vždy snaží uchopit klientův problém jako celek a co nejefektněji a co nejrychleji ho provést stavebním řízením. Pomáháme se všemi úrovněmi procesu, a to zejména s EIA, ÚR a SP.

Když by se vás klient tváří v tvář zeptal: Proč bych si měl vybrat zrovna vaši firmu? Co byste mu odpověděli?

Dušan: Naše odpověď by byla stručná: odbornost, spolehlivost, rychlost, flexibilita a při rozhodování a řešení problémů zdravý selský rozum.

Jsme rádi, že jste dočetli až sem a pokud byste se chtěli s našimi jednateli potkat a probrat konkrétní řešení, můžete si domluvit schůzku. Naše Denisa Vám bude k dispozici na mailu dvackova@b2assets.cz nebo telefonu +420 735 175 424.